• Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

    Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

  • Mechatronik

    Technik Mechatronik

  • Mechatronik

    Technik Mechatronik

  • Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

    Technik Elektronik - Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

  • Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

    Technik Elektronik - Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

  • Technik fotografii i multimediów

    Technik fotografii i multimediów

  • Fotograf

    Fotograf

  • Technik geodeta

    Technik geodeta

  • Technik geodeta

    Technik geodeta

  • drukarz

    Chcesz mieć dobrze płatną pracę zostań drukarzem

  • Drukarz offsetowy

    Drukarz offsetowy

  • Mechanik monter maszyn i urządzeń

    Mechanik monter maszyn i urządzeń

  • Elektronik

    Elektronik

  • Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

    Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

  • Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

    Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

  • XLII OOWEE ZSPRUS

    OOWEE

  • Technik automatyk

    Technik automatyk - Nowość!!!

  • Technik automatyk

    Technik automatyk - Nowość!!!

  • Mechatronik

    Mechatronik

  • Mechatronik

    Mechatronik

  • Mechatronik

BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK
news-903

BO LICZY SIĘ CZŁOWIEK

25 października dziesięciooosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wzięła udział w projekcie profilaktycznym „Bo liczy się człowiek” zainicjowanym przez Centrum Żydowskiego w Oświęcimiu oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy młodzieży na temat przeciwdziałania nienawiści, mowie nienawiści, przemocy wynikającej z nienawiści, nietolerancji oraz kierowania się stereotypami.

Warsztaty rozpoczęły się od zwiedzania Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Następnie, w Centrum Żydowskim odbyły się zajęcia praktyczne, które prowadzone były przez wykwalifikowanego trenera. Zajęcia antydyskryminacyjne zaczęły się od podsumowania i omówienia wizyty w Muzeum Auschwitz-Birkenau. Potem, podczas pracy indywidualnej i grupowej, przybliżono młodzieży takie zagadnienia, jak stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, czy mowa nienawiści. W czasie zajęć uczestnicy mogli dowiedzieć się, w jaki sposób powstają zachowania dyskryminacyjne i jakie rządzą nimi mechanizmy. Na zakończenie wypracowano wspólne rekomendacje dotyczące przeciwdziałania negatywnym zjawiskom społecznym.

 Małgorzata Wadowska