Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

Technik Mechatronik

• Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik Elektronik - Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik fotografii i multimediów

Fotograf

Technik geodeta

• drukarz

Chcesz mieć dobrze płatną pracę zostań drukarzem

Drukarz offsetowy

Mechanik monter maszyn i urządzeń

Elektronik

Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

• XLII OOWEE ZSPRUS

OOWEE

• Technik automatyk

Technik automatyk - Nowość!!!

Mechatronik

• Mechatronik

Plener fotograficzny w Goczałkowicach Zdrój i w Pszczynie.
news-459

Tegoroczna złota polska jesień grająca światłem i kolorami zachęciła uczniów klas: IV c i b T do wyjazdu na plener fotograficzny do dwóch uroczych miast śląskich. Uczniowie korzystali z pięknej pogody i gromadzili materiał do zadań przygotowanych przez nauczycieli fotografii: B. Tryby i K. Pawlika.

W Goczałkowicach Zdroju na powierzchni 4 hektarów Bronisław Kapias - założyciel ogrodów, stworzył „raj na ziemi”. Chodziliśmy po ścieżkach, labiryntach, zaglądaliśmy do zakamarków, uroczych altan. Siadaliśmy na ławeczkach w różnych kolorach i podziwialiśmy „dywany z roślin stworzone przez człowieka”. Mamy nadzieję, że piękno to uchwyciły zrobione przez nas fotografie. Kolejnym etapem naszej wycieczki były Goczałkowice - Uzdrowisko (uzdrowisko, w którym leczy się schorzenia z wykorzystaniem naturalnych złóż solanki i borowiny), gdzie zachowały się budynki z XIX wieku (w starej pijalni wypiliśmy kawę ), była więc okazja do wykonania zdjęć architektury i parku, tym razem zdrojowego.

Pobyt w Goczałkowicach zakończyliśmy wizytą nad zbiornikiem wodnym zbudowanym na Wiśle. W drodze powrotnej do Częstochowy odwiedziliśmy jeszcze Pszczynę. Oto krótka informacja o tym miasteczku.

Zamek w Pszczynie to dawna rezydencja magnacka powstała w XI lub XII wieku. Od tego czasu wielokrotnie przebudowywana i obecnie jest w remoncie. W średniowieczu własność między innymi książąt opolsko-raciborskich, książąt opawskich i książąt cieszyńskich. W latach 1548–1765 należał do śląskiego rodu Promnitzów, 1765–1847 książąt Anhalt-Köthen-Pless a od 1847 książąt Hochberg von Pless z Książa. W latach 1870–1876 dokonali oni przebudowy zamku, na skutek której uzyskał on swój obecny kształt architektoniczny w stylu neobarokowym.

Zamek wraz z zabytkowym parkiem krajobrazowym w stylu angielskim o powierzchni 156 ha tworzy zespół pałacowo-parkowy. W przeciwieństwie do wielu innych zamków i pałaców na Śląsku, zniszczonych na skutek działań II wojny światowej i bezpośrednio po niej, w zamku w Pszczynie zachowało się oryginalne wyposażenie i meble, które sprawiają, że jest on obecnie jednym z najcenniejszych zabytków architektury rezydencjonalnej w Polsce.

Mieliśmy więc okazję porównać wygląd dawnych ogrodów ze współczesnymi. Na koniec jeszcze rzut oka na rynek w Pszczynie obsadzony platanami i powrót do Częstochowy.

Z zebranego materiału młodzież przygotuje folder reklamowy „Urok śląskich miasteczek”, a najlepsze fotografie natury i architektury oraz portrety zobaczymy na wystawie.