Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

Technik Mechatronik

• Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik Elektronik - Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik fotografii i multimediów

Fotograf

Technik geodeta

• drukarz

Chcesz mieć dobrze płatną pracę zostań drukarzem

Drukarz offsetowy

Mechanik monter maszyn i urządzeń

Elektronik

Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

• XLII OOWEE ZSPRUS

OOWEE

• Technik automatyk

Technik automatyk - Nowość!!!

Mechatronik

• Mechatronik

Bochnia
news-208

11 czerwca 2010 - wspólnie z klasą II ft i III ez - pojechaliśmy na wycieczkę turystyczno - krajoznawczą i jednocześnie przedmiotową. Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 6:45 w kierunku Bochni. Był to pierwszy cel naszej podróży. W Bochni wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy bogaty w zabytki sakralne kościół św. Mikołaja, drewnianą dzwonnicę, pomnik Kazimierza Wielkiego (obdarował miasto licznymi przywilejami) oraz pomnik gen. Leopolda Okulickiego (ostatniego komendanta Armii Krajowej) związanego dzieciństwem i młodościa z tym małopolskim miasteczkiem. W Bochni powstała najstarsza w Polsce kopalnia soli kamiennej. Legenda wiąże powstanie bocheńskiej kopalni z Błogosławioną Kingą. Następnie przepiękną trasą w Beskidzie Wyspowym udaliśmy się do Limanowej. W miasteczku tym zwiedziliśmy zakład „Limatherm – Sensor” produkujący czujniki temperaturowe, przetworniki, kalibratory i wiele innych elementów i urządzeń automatyki. Szczególnie zainteresowała nas produkcja platynowych i niklowych czujników przemysłowych termometrów rezystancyjnych oraz wzorcownia, w której dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji dotyczących legalizacji urządzeń automatyki. Po przejściu trasą spacerową nad rzeczką Sowliną udaliśmy się na rynek nad którym góruje 65 - metrowa wieża bazyliki Matki Boskiej Bolesnej. Nad naszym bezpieczeństwem czuwali nauczyciele p. prof. Alfreda Uramowska, Teresa Kleszcz i Roman Ruprecht. Zmęczeni (temperatura przekroczyła 30°C), ale zadowoleni z bagażem nowych wiadomości i wrażeń wróciliśmy wieczorem do domu. Zdjęcia z wycieczki zrobione przez Kacpra Hubickiego umieszczone są w galerii. Uczniowie klasy II fT