Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

Technik Mechatronik

• Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik Elektronik - Elektroniczne systemy pojazdów samochodowych

Technik fotografii i multimediów

Fotograf

Technik geodeta

• drukarz

Chcesz mieć dobrze płatną pracę zostań drukarzem

Drukarz offsetowy

Mechanik monter maszyn i urządzeń

Elektronik

Zespół Szkół im. B. Prusa w Częstochowie

• XLII OOWEE ZSPRUS

OOWEE

• Technik automatyk

Technik automatyk - Nowość!!!

Mechatronik

• Mechatronik

Wycieczka do Warszawy
news-153

„Każdy dzień jest podróżą przez historię.”
- Z takim mottem, w środę 9.09.2009 roku o godzinie 8:00 pod opieką Pani Dyrektor Iwony Florek oraz Pani Profesor Barbary Tryby, uczniowie klas: IIIe/i T, IIIdT, IIIaT oraz IiT wybrali się na wycieczkę do stolicy naszego pięknego kraju. Z pomocą kierowcy ( Pana Tadeusza) szczęśliwie dotarliśmy po kilkugodzinnej podróży do celu - Warszawy. Pierwszym punktem naszej eskapady było Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym to spędziliśmy pouczające oraz umoralniające godziny, a czas który poświęciliśmy na ten punkt wyprawy na pewno nie był adekwatny do wiedzy oraz nastawienia do historii tak naszej stolicy jak i całego kraju, z którym opuściliśmy mury Starej Elektrowni Tramwajowej, w których to znajduje się gmach muzeum. Instytucja ta sama w sobie jest niezwykła: ciekawe wnętrze, klimat przybliżający wydarzenia sprzed 65 lat, autentyczne przedmioty, zdjęcia, fotografie, repliki, masa niezwykle interesujących eksponatów w formie tradycyjnej oraz multimedialnej. Cały ten urok sprawiają, iż człowiek sam z siebie „przenosi się” mentalnie w czasy powstańcze oraz się z nimi urzeczywistnia. Następnym punktem wycieczki była Starówka, jedno z najpiękniejszych oraz najbardziej urokliwych miejsc, które na pewno warto zobaczyć, będąc w stolicy. Tam również spędziliśmy chwilę, którą poświęciliśmy na zwiedzanie takich obiektów zabytkowych jak: Zamek Królewski, Barbakan, Kościół Świętej Anny, Kolumnę Zygmunta, Rynek Starego Miasta, Pomnik Powstania Warszawskiego itd. Przechadzając się przez jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic w Warszawie doszliśmy do Pałacu Królewskiego, gdzie ze względu na brak czasu zakończyliśmy zwiedzanie centrum Warszawy oraz skąd udaliśmy się w stronę ulicy Miodowej do autokaru. Niestety czasu zabrakło nam również na zwiedzanie Pałacu Łazienkowskiego, Parku i Zamku Ujazdowskiego, Pałacu na wodzie, Sejmu i Senatu czy Pałacu Kultury i Nauki. O godzinie 21:00 podbudowani kulturalnie, naukowo oraz moralnie powróciliśmy do Częstochowy z mottem na ustach:
„Podróże są jak ożywcza kąpiel dla umysłu, jak rysunek Medei, który sprawia, że znów jesteś młody”.